Egy egyszerű étellel indítom újra a receptes szerdámat. Ez nem más, mint a puliszka. Felénk így hívják a címben jelzett étket. Le is fotóztam nektek a mai ebédemet, csak hogy megmutathassam kedvenc új terítőmet! ;)

Elkészítése nagyon egyszerű. Vegyél egy poharat, vagy más edénykét. Ez lesz a mérce. Mérj ki vele 4 és 1,4 résznyi vizet, tedd oda forrni úgy, hogy előtte sózd fel ízlés szerint. Ez egy kezdő szakácsnőnek ugyan máris gond, hiszen joggal gondolhatja, hogy: "Mennyire nem szeretem ezt az 'ízlés szerinti' meghatározást!" Nekik írom, hogy: nem kell ettől megijedni! Kóstolgasd a vizet, és tegyél bele mindig egy csipetnyi sót. Amikor érzed, hogy a víznek elviselhetően sós íze van, akkor forrald fel.
A zubogó sós vízbe aztán beleöntünk 1 rész kukoricadarát, és addig főzzük, amíg víz van alatta, no meg még egy kicsit, mindezt fedő alatt, néha-néha megkevergetve, kb. 5-10 percig. Nyilván függ az idő a mennyiségtől!

Tálalás:
A puliszka köretként is adható pörköltekhez.
Én nagyon szeretem csak pirított hagymával is. Persze a hagyma nem simán olajban van pirítva, hanem kacsazsírban sütve, mert így ezerte fincsibb! Ha nem ettél még ilyet, fogalmad sincs, mennyire jó lehet - még ha furán hangzik is.
Ha azonban ő a főételünk, ehetjük tejcsivel lelocsolva, miután kitettük egy tálba és hagytuk állni úgy 2-3 percet. Vigyázat, a közepe nagyon tud ám sütni!

Címkék: fotó receptek

A bejegyzés trackback címe:

https://vale.blog.hu/api/trackback/id/tr662047709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szak-áll 2010.06.12. 08:17:49

...én is nagyon szeretem, de...én 1 kicsit másképp készítem...nem kell annyit méricskélni!
...és milyen finom, ha a maradékot másnap kanállal kiszaggatom és fkicsit megpirítom hagymás olajban, vagy pl. így szaggatva tejfölös húsokhoz is kiválló köretnek!!!
Üdv.: Szak-áll
süti beállítások módosítása