Szinte családtagként lettem üdvözölve, ami rettenetesen jólesett. Ha jellemezni kéne egy szóval az egészet, akkor nagyon nehéz dolgom lenne, de leginkább a természetesség, közvetlenség és szeretetteljes szavak versenyeznének egymással. :) Marika és Tibor nagyon jó emberek, a röpke időből amit velük sikerült tölteni ez azonnal egyértelművé vált számomra. Igazából sejtettem is ezt, hiszen ismerem a Kedvesem. :)

Az első percben megkaptam a bizalmat, hogy közvetlenül tegezve fejezhessem ki magam. Kicsit meg is lepődtem, de valahogy ez is rendjén volt.

A mai világban persze szinte már ez elfogadott dolog. Mármint a tegeződés. Mégis, meglepve hallottam nem is olyan régen, hogy az iskolában a szülői értekezletnek az egyik pontja, hogy a tanárok megkérik a szülőket, hogy próbálják meg megtanítani a gyermeküket arra, hogy ne tegezzék le őket. Amikor én még általános iskolába jártam, az lett volna megrökönyödtető, ha bárki is megengedi ezt magának. Mekkorát fordult a világ!

Persze az embereknek könyebb a tegeződés, és sokan arra hivatkoznak, hogy bizonyos nyelvekben nem jelent külön nehézséget ez az egész. Lásd példának okáért az angolt, ahol csak a megszólítás sugall némi tiszteletet, de javarészt nem ismert dolog ezen nyelven belül még a magázódás sem. (Tök jó, letegezhetem a királynőt is... :D)

Ellenben... Igen, tudom, hogy ha valaki azt mondja, hogy "te hülye" az mondhatni egyen értékű a "maga hülye" beszólással. Sajnos. Ám szerintem a tessékelés és a magázódás mégis magában rejt némi plusz tiszteletet. Én személy szerint csak olyan nálam idősebb emberekkel tegeződöm, akiket igazán közel érzek a szívemhez, illetve azokkal, akik engedélyt adtak rá. Mindenki mással korlátozódom a magázódásra. Kivétel persze nálam is akad, az egyik az első lövész edzőm, Tanár Úr, akit egyszerűen a mai napig nem tudok tegezni, annyira hálás vagyok neki, és a másik kivétel pedig a Nagymamám, hasonló okokból. Milliószor kérték, de aztán belátták, hogy nem érdemes erőltetni, mert én így tudom őket szeretni a legjobban. <3

Vajon mi lehet az oka, hogy szépséges anyanyelvünk adta lehetőségeket már nem adják tovább a gyermekeknek a szüleik?! :(

Én ott látom az első hibát, hogy sok gyermek tegezi a nagyszüleit. Ennél fogva nem tanulják meg, hogy adhatják meg a tiszteletet az idősebb korosztálynak.

A gyermek arra való, hogy átörökítsük bele mindazt a jót, amik vagyunk.

Címkék: család szerelem barátság idézet ajándék sztori elmélkedés meglepetés álomkép ilyen az élet a születés csodája

A bejegyzés trackback címe:

https://vale.blog.hu/api/trackback/id/tr233290157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása