2010.03.03. - Tatár beefsteak

 2010.02.26. 00:02

Hol is kezdjem? Imádom! :) Egyik kedvencem, a maga felfűszerezett tökéletességével.

Az egész valahogy úgy indul, hogy kell egy kedves hentes, aki tökéletes alapanyagot ad. Ez úton köszönöm Neked Zoli, hogy megannyiszor kaptam csodaszép dolgot, bármikor telefonáltam.

 

 

 

 

 

 

 

 


Én a marhának a fehérpecsenye részéből szeretem a steak-et elkészíteni, ez a legnemesebb része ugyanis. Színre nem az a mélyvörös, de ízre kiváló. Amikor megveszem a husit, szeretem magam felszeletelni, és levagdosni róla az oda nem illő részeket. Ezt általában elnagyolva teszem, és az így lekerült husicafatokat a legközelebbi húslevesbe nyugodt szívvel bele lehet főzni - el nem rontja, az tuti... :) Az ujjnyi szeleteket besózom, majd vékonyan mustárral bekenem. Egy jénaiba pakolom le rétegezve. Olaj megy az aljára, aztán a mustáros husi, majd hagyma, majd megint olaj... stb. úgy, hogy a tetejére is olaj kerüljön. Ez a pác. Ebben áll 2-4 napig. Ez a minimum és a maximum intervallum.

Amikor a pácban kedvesen összeértek az ízek, kiveszem a hűtőből és leválogatom a hagymát. Annak csak 1/3 részét darálom bele a leendő masszába. A husit mustárral együtt összepépesítem, aztán jöhet az ízesítés.

Használt fűszerek:

só - valszeg már nem kell, mert a pácra tétel során már sóztuk a husit, de van, amikor ha úgy kívánja egy kicsi még kelleni fog
porpaprika
bors
pépesített fokhagyma
worcestershire sauce

Ne feledd, a pépesített 1/3 rész hagyma meg a mustár már benne van. Ennyi az egész.

Fogyasztani én pirítóssal szeretem, rengeteg, minél több féle zöldséggel. A legtökéletesebb, ha van hozzá: jégsaláta, paradicsom, csípős hegyes zöldpaprika, lilahagyma, retek és uborka.

Kísérőnek pedig egy száraz vörösbor a tuti... Aztán nem vagyok szakértő, lehet megköveznének, de nekem így jó! ;)

Jó étvágyat Nektek is! :)

Ígéretemhez híven pedig itt az újabb virágfotóm :)

 

 

 

 

 

 

 

 


Ma még gyertek vissza, mert estefelé újabb napi fotót kaptok Jessicáról! :)

És lám, már fent is. :) Olyan aranyos... Hát nem?! :D

Címkék: fotó család barátság bor receptek gasztronómia álomkép

A bejegyzés trackback címe:

https://vale.blog.hu/api/trackback/id/tr741791161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása